Firma Lizurej Stolarstwo Artystyczne Sp.j. z siedzibą Wilkowiecku przy ul. Chodakowskiego 32, 42-152 Opatów, NIP: 574-20-40-807 zwana dalej Gwarantem udziela gwarancji na produkowane przez siebie wyroby ( stolarkę drewnianą ) na zasadach i warunkach określonych w niniejszym dokumencie oraz w przepisach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
W przypadku uznania reklamacji Gwarant oświadcza gotowość do niezwłocznego usunięcia wady nie później niż w terminie 14 dni od dnia udostępnienia przez Kupującego stolarki do usunięcia wady.
Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane bezpłatnie przez Gwaranta w przypadku uznania przez niego zasadności zgłoszenia reklamacyjnego, z tym zastrzeżeniem, że nie będą uznawane przez Gwaranta te zastrzeżenia ( reklamacje ) Kupującego, które dotyczą jakości i estetyki wykonanej stolarki, rozmiaru i odcienia, a także innych cech warunkujących przydatność stolarki do montażu, późniejszej eksploatacji oraz zgodności z umową, które nie były zgłoszone Gwarantowi przed przystąpieniem przez Gwaranta do montażu stolarki ( były akceptowane przez Kupującego przed montażem ).
Gwarancja obejmuje wady powstałe z przyczyn tkwiących w zamontowanej stolarce pod warunkiem właściwego i zgodnego z przeznaczeniem użytkowania stolarki i obowiązuje na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień przysługujących Kupującemu wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Okres gwarancji liczy się od daty faktury zakupu i wynosi:
dla konstrukcji okiennej – 5 Lat Montaż Firmowy i 3 Lata Montaż Samodzielny nie firmowy dla konstrukcji drzwi Zewnętrznych – 5 Lat Montaż Firmowy i 3 Lata Montaż Samodzielny nie firmowy
dla konstrukcji okien balkonowych – 5 Lat Montaż Firmowy i 3 Lata Montaż Samodzielny nie firmowy
Szkło Zespolone : wszelkiego rodzaju szkło zespolone -figury o nietypowym kształcie – 2 LATA http://www.vitroszlif.com/files/files/vitro_1465539201.pdf
Szkło Zespolone 3-komorowe ,oraz szkło zespolone nietypowe typu witraże, szkło czarne, lustrzane(stopsol) lub inne niesklasyfikowane w Normach i Badaniach nie podlegają Gwarancji
dla wyposażenia dodatkowego stolarki takiego jak: parapety, samozamykacze, nawiewniki, klamki, osłonki, hamulce cierne i ograniczniki, elementy sterujące, zamki elektromagnetyczne, wkładki drzwiowe , itp. – 2 LATA
kolory jasne typu złoty dąb 2 Lata i wosk, olejowane 1 rok
dla konstrukcji drzwi wewnętrznych – 5 Lat Montaż Firmowy i 3 Lata Montaż Samodzielny nie firmowy
Dopuszcza się wady zespoleń szybowych dopuszczalne przez normy PN-EN 1279-1, PN-EN 12150-1, PN_EN 572-2, PN_EN 1096-1.
Zgłoszenie reklamacji musi zostać złożone na Karcie Zgłoszenia Reklamacyjnego stanowiącej załącznik do niniejszej Karty Gwarancyjnej i powinno być dokonane w formie pisemnej lub mailowej oraz zawierać opis zastrzeżeń wraz z ich dokumentacją fotograficzną, a także wskazywać miejsce montażu reklamowanego wyrobu. Zgłoszenia reklamacyjnego należy dokonać niezwłocznie po ujawnieniu się wad stolarki.
Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest okazanie przez Zamawiającego wystawionej przez Gwaranta faktury ( dowodu zakupu ) oraz prawidłowe i czytelne wypełnienie Karty Zgłoszenia Reklamacyjnego.
W celu sprawdzenia zasadności reklamacji konieczne jest przeprowadzenie przez Gwaranta oględzin w miejscu zainstalowania lub składowania stolarki. Gwarant przeprowadzi oględziny i ustosunkuje się do zgłoszonych zastrzeżeń w terminie 14 dni od daty zgłoszenia ( pisemnego lub mailowego ) reklamacji na Karcie Zgłoszenia Reklamacyjnego. Gwarant może odstąpić od oględzin i rozpatrzyć reklamację jedynie na podstawie opisu wad i usterek zawartego w zgłoszeniu reklamacji oraz załączonej dokumentacji fotograficznej.
Niniejsza gwarancja obejmuje – obok wad powstałych z przyczyn tkwiących w zamontowanej stolarce – również powłokę lakierniczą ( z wyjątkiem stolarki malowanej na kolor bezbarwny, która to powłoka pozbawiona jest Gwarancji ) pod warunkiem przestrzegania przez Kupującego poniższych wymagań:
podczas prac budowlanych prowadzonych w okresie zimowym należy jednocześnie ogrzewać i wietrzyć pomieszczenia budowlane z zamontowaną stolarką,
pomieszczenia budowlane z zamontowaną stolarką należy niezwłocznie wietrzyć, gdy powstają skropliny pary wodnej na wewnętrznych stronach okien
do czyszczenia ram i skrzydeł okiennych należy stosować jedynie neutralne środki czyszczące firmy Sikkens,
nie należy używać środków czyszczących agresywnych, takich jak rozpuszczalnik i środki do szorowania, które mogą uszkodzić powierzchnię czyszczonych elementów.
do zabezpieczania okien podczas prac budowlanych należy stosować folie, taśmy i kleje, które są wolne od zmiękczaczy i rozpuszczalników, odporne na promieniowanie nadfioletowe i działanie czynników atmosferycznych ( przy czym nie wolno pozostawić taśm klejących i folii na elementach drewnianych przez czas dłuższy niż dwa tygodnie ponieważ w drewnie może nastąpić zawilgocenie w konsekwencji skutkujące powstaniem szkód na powłoce ),
framugi w oknach i drzwiach zewnętrznych po zamontowaniu w budynku musza być najpóźniej do 2 miesięcy od montażu w budynku obrobione od zewnątrz i wewnątrz tynkiem, elewacją lub wykończeniem w właściwym dla danego budynku,
Do 2 miesięcy
Przykładowo Prawidłowo
dokonywane jest okresowe ( co 6 miesięcy ) czyszczenie i pielęgnowanie ram i okuć zestawem pielęgnacyjnym Sikkensa, ( do rozpatrzenia gwarancji wymagany dowód zakupu preparatu lub dowód wykonania usługi przez autoryzowany serwis )
podczas użytkowania okien należy niezwłocznie zgłaszać fakt powstania odprysków, pęknięć lub przypadkowych uszkodzeń mechanicznych celem zapobieżenia dalszemu rozprzestrzenianiu się uszkodzeń na powłoce lakierniczej
wilgotność względna w pomieszczeniach z zamontowaną stolarką winna powinna wynosić pomiędzy 40-60%
Gwarancja nie obejmuje wad powstałych w wyniku m.in.:
nieprawidłowego zamontowania stolarki w otworach montażowych bez zachowania zasad opisanych w instrukcji montażu – dotyczy tylko stolarki montowanej przez kupującego,
zabrudzenia szyb, elementów okuciowych, zniszczenia powłoki lakierniczej,
uszkodzeń spowodowanych przez czynniki zewnętrzne takie jak pożary, burze, gradobicia, wichury, trzęsienia ziemi itp. oraz uszkodzeń przez osoby trzecie,
uszkodzeń mechanicznych powstałych po odbiorze wyrobu na skutek niewłaściwego użytkowania, nieprawidłowego obchodzenia się z wyrobem, złego zabezpieczenia wyrobu w transporcie, niewłaściwego składowania, itp.
użycia nieatestowanej taśmy i folii ochronnej, którą był zabezpieczony wyrób podczas wykonywania prac budowlanych,
uszkodzeń będących następstwem niestabilności murów, w których stolarka została zamontowana,
zaniechania konserwacji stolarki zgodnej z instrukcją użytkowania, pielęgnacji i konserwacji stolarki.
Czynności konserwacyjne przewidziane w „Instrukcji użytkowania, pielęgnacji i konserwacji” stanowiącej załącznik do niniejszych warunków gwarancji Nabywca zobowiązany jest wykonywać we własnym zakresie i na własny koszt nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy ( regulacja okuć oraz konserwacja wyrobów w okresie użytkowania nie wchodzą w zakres usług gwarancyjnych ).
Gwarancją nie są objęte:
niewielkie zmian w barwie drewna lub naniesionej warstwie lakieru, utrata połysku powłoki lakierniczej, efekt kredowania, za co w naturalny sposób odpowiedzialne są warunki atmosferyczne,
naturalne, częściowo lub całkowite zużycie zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem wyrobów,
wady będące następstwem przeróbek i zmian konstrukcyjnych stolarki wykonanych przez inny podmiot niż Gwarant lub autoryzowany przez niego podmiot,
przebarwienia powłok lakierniczych, powstałych na skutek naturalnych związków zawartych w drewnie tj: żywica, garbniki oraz różnice w tonacji kolorystycznej powłoki lakierniczej wynikające ze struktury i właściwości drewna. Odcień i rozkład intensywności uzależniony jest od różnej gęstości drewna, a co za tym idzie nierównomiernego wsiąkania lakieru,
nierówności płaszczyzn i powłok lakierniczych na powierzchniach niewidocznych wyrobu (np. przekroje wewnętrzne skrzydeł i ościeżnic, elementy zakryte murem i tynkiem),
niewielkie nierówności na powierzchni wyrobu, nie utrudniające eksploatacji, a wynikłe ze specyfiki użytego materiału ( np. zastosowania materiału łączonego z długości na tzw. mikrowczepy ),
zjawisko załamania się światła na szybie tzw. efekt tęczy, zjawisko skraplania się pary wodnej na szybie, będące wynikiem złej wentylacji pomieszczeń,
drobne szczeliny na łączeniu listew przyszybowych, wynikające z naturalnych właściwości drewna jaką jest kurczliwość materiału,
przebarwienia powłoki lakierniczej i uszkodzenia powstałe na skutek pęcznienia drewna spowodowane zbyt wysoką, tj. przekraczającą 65%, względną wilgotnością powietrza w pomieszczeniach.
W sprawach nie uregulowanych w niniejszej gwarancji zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
Wszelkie spory wynikłe z tytułu gwarancji rozpatrywane będą przez Sad powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Gwaranta.